Spot on konflikthåndtering

Julegaver købes i december, men byttes i januar. Begge dele giver travlhed i butikkerne, og når tempoet er højt, kan misforståelser og konflikter nemt opstå.

 

God kundeservice er under pres, når en kunde forventer sin gave byttet eller returneres, selvom tidsfristen er overskredet, bonen som garantibevis mistet eller emballagen brudt. Her er det vigtigt at finde en løsning eller skabe en forståelse, der er nødvendig for at butikken ikke mister sit gode omdømme, og at kunden kan forlade butikken med et tilfredsstillende resultat. Se nærmere på HAKLs kursus Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen.

Kurset varer kun 1 dag, og giver salgsmedarbejderen værktøjer til håndtering af vanskelige kunder, og hvordan begge parter kan komme videre fra konflikten med æren i behold.

Kurset udbydes ofte af handelsskoler over hele landet, og kan du ikke nå at opdatere din viden nu, kommer der snart en ny udsalgsbølge, hvor emnet igen bliver meget relevant!