Når gymnasieeleverne går til og fra deres eksamener vil de, fra mandag den 29. maj møde detailhandelens branding-kampagne, der har skruet op for deres outdoor-kampagne de næste par uger.
Hvad skal jeg efter studenterfesterne?
Det spørgsmål er der tusindvis af kommende studenter, der stiller sig i denne tid. Mange af dem overser, at de har gode mulighed for en karriere indenfor detailhandel. Derfor lægger Det faglige Udvalg for Detailhandelsuddannelser ekstra pres på sin brandingkampagne ”Detailhandelsuddannelsen – Altid i forandring” med en outdoorkampagne fra mandag den 29. maj og to uger frem.
Kampagnen betyder, at de kommende studenter (og alle andre) vil blive præsenteret for kampagnens budskaber gennem outdoor-reklamer rundt om i Danmark. Her forventes det, at 87% af alle unge imellem 15-29 år, vil blive eksponeret for kampagnen.
Netop elever med en gymnasial baggrund udgør lidt over en tredjedel af de nuværende uddannelsesaftaler. Tal trukket af Uddannelsesnævnet viser, at ved udgangen af marts 2023 var der 1.658 af de igangværende hovedforløbselever som havde gymnasial baggrund. Det svarer til 34 procent af de 4.883 hovedforløbselever, der har en igangværende uddannelsesaftale på detailhandelsuddannelsen.
Kampagnen ”Detailhandelsuddannelsen – Altid i forandring” er en del af Igangværende trepartsindsatser fra 2022 puljen. Det er ikke første gang, at kampagnen laver en outdoor-kampagne. I marts måned 2023 kunne vi fortælle, at kampagnen er foran sine mål. Det kan du læse om her.
Vil man vide mere, kan man se mere på https://detailhandelsuddannelsen.dk/, hvor man også kan hente materiale, hvis man vil bakke op om kampagnen. Det er også muligt at følge kampagnen på Facebook, Instagram eller Youtube.